MAVİ KART ATIK TAKİP SİSTEMİ NASIL ÇALIŞIR?

  • Yüzer araç sahipleri, Çevre Şehircilik Bakanlığına bağlı birimlerden kişisel ve yüzer aracına bilgilerini içeren bir kayıt oluşturur. Kullanıcıya NFC (Near Field Comminucation, Yakın Alan İletişimi) kart verilir.
  • Yüzer aracın büyüklüğü ve yolcu kapasitesine göre atık miktarı belirlenmekte. (Çevre Şehircilik Bakanlığı tarafından belirlenmekte.)
  • Yüzer aracın atık tankı dolduğunda, alım hizmeti veren balıkçı barınakları, yat limanları, çekek yerlerine atıklarını bırakmaları gerekmektedir.
  • Yüzer araç sahibi atık alım istasyonuna gelir NFC kartını “Atık Alım Panosunda” bulunan kart okuyucuya yerleştirir (Okutur).
  • Gerçekleştirilen yazılım, kişiye ait bilgileri Çevre ve Şehircilik Bakanlığı (ÇŞB) sunucularından sorgulayarak ekrana getirir. Kişinin daha önce bırakmış olduğu atık miktarı ve tarihi bilgileri listelenir.
  • Yüzer aracın atık tankı ile “Atık Alım Panosu” arasındaki bağlantı gerçekleştirilir.
  • Atık geçişi başlatılarak, debimetre sayacı yardımı ile bırakılan atık miktarını yazılımımız tarafından hesaplanır.
  • Bilgiler, NFC karta ve sunucuya yazılır.
  • Atıklar ÇŞB bağlı tanklarda biriktirilerek, gerekli ayrışma işlemleri başlar.
  • Kullanıcı Atık Alım Panosundan bağlantısını çıkarır.
  • Sahilde ya da açık denizde güvenlik birimleri tarafından yüzer araçlar kontrol edilmekte. Yüzer araç sorumlu kişisinden güvenlik birimleri NFC kartını istemekte. Kart okutularak yüzer aracın en son ne zaman ne kadar atıkta bulunduğu görülmekte. Eğer düzenli bir atık bırakmada bulunmadı ise gerekli cezai işlemler uygulanmakta.
KAPAT